Despre 5FAP
PM10
PM10 este numele unui inamic invizibil si de temut. Sunt asa-numitele pulberi fine cu particule de un diametru mai mic de 10 miimi pe milimetru. Nu se vad dar ele sunt foarte periculoase pentru sanatate. Pentru o comparatie PM10 este ca si azbestul. De aici vine si importanta combaterii problemei de pulberi fine.
Pulberile problematice sunt cele produse de gazele de esapament ale motoarelor diesel, deoarece ele sunt cancerigene si sunt produse in proportie de pana la o mie de ori mai mult decat praful fin emis de motoarele cu benzina. Sistemul cel mai eficent este introducerea unui filtru antiparticule, ce este capabil sa retina 98% din particule.
CE ESTE FAP
Acesta nu este un simplu filtru, este un sistem ce se aplica motoarelor diesel, fiind binecunoscuta problema particulelor PM10. Cu sistemul FAP, emisiile sunt filtrate, colectate si intr-un final arse la o temperatura de 450 grade, automat de catre sistemul de supraveghere.
Filtru este introdus in sistemul de evacuare si arde particulele PM10 prezente in gazul de evacuare. Acesta este un fum negru, ce este emanat de la tevile de esapament de catre vehiculele diesel in timpul fazei de accelerare.
REGENERARE FAP
Deplina incredere in tehnologia noastra ne permite sa asiguram o eficenta maxima si repetabilitate a procesului, cu aceasi performanta.
Scopul nostru este de a deveni un punct de referinta si un partener de incredere pentru toate solutiile in termeni de regenerare ale filtrului antiparticule.
Convertorul catalitic sau catalizatorul a fost folosit pentru prima oara pe scara larga in productia de serie a autovehiculelor cu motorizare pe benzina, in anul cataliz 1975 , odata cu elaborarea reglementarilor EPA privind evacuarea gazelor de esapament. Catalizatorul ofera un mediu pentru o reactie chimica unde combustia este convertita in mai putine substante toxice.
Catalizatorul a fost inventat de catre Eugene Houdry un inginer mecanic francez care a trait in Statele Unite. La mijlocul anilor “50, atunci cand rezultatele studiilor preliminare asupra poluarii din Los Angeles au fost publicate, Houdry a fost ingrijorat in privinta rolului pe care il are sistemul de evacuare al automobilelor si a infiintat o companie pentru a dezvolta convertoare catalitice, pentru motoarele pe benzina – o idee inovativa pe care a si patentat-o. Problema catalizatoarelor acelor vremuri era ca benzina utilizata continea tetraetil de plumb un compus antidetonant puternic care din pacate aproape anula efectul catalizatoarelor si le distrugea.
Catalizatorul este format din:
Nucleul – este un fagure ceramic fabricat dintr-un metal nobil: platina. Este partea catalizatorului unde este retinuta combustia arsa sau partial arsa. Catalizatoarele ce au nucleul fabricat din platina sunt singurele acceptate de catre normele si directivele Uniunii Europene dar si ale Statelor Unite ale Americii.
Stratul auxiliar – ce este fabricat dintr-un amestec de siliciu si alumina. Acesta impreuna cu nucleul formeaza o suprafata neregulata, dura, ce are o arie mult mai mare decat o suprafata plana, asa cum erau catalizatoarele fabricate in anii “70.
Tipurile de catalizator:
2CAI ( Two -way )
Catlizatorul pe 2 cai are doua sarcini simultane:
1. Oxidarea monoxidului de carbon ce se transforma in dioxid de carbon
2CO + O2 = 2CO2
2. Oxidarea hidrocarburilor nearse ( combustibil nears sau partial nears ) ce se transforma in dioxid de carbon si apa
2CxH2x + 3xO2 = 2xCO2 + 2xH2O
Acest tip de catlizator a fost folosit la toate autovehiculele cu motorizare pe benzina pana in anul 2008. Cu incepere din anul 2009 in intreaga productie de autovehicule cu motorizare pe benina se foloseste catalizatorul pe trei cai:
3CAI ( Three-way )catalytic
Catlizatorul pe 3 cai are trei sarcini simultane:
1. Reducerea oxizilor de azot ce se transforma in azot si oxigen
2NOx = xO2 + N2
2. Oxidarea de monoxid de carbon ce se transforma in dioxid de carbon
2CO + O2 = 2CO2
3.Oxidarea hidrocarburilor nearse ( combustibil nears sau partial nears ) ce se transforma in dioxid de carbon si apa
2CxH2x + 3xO2 = 2xCO2 + 2xH2O
Aceste reactii se produc cand catalizatorul primeste gaze de evacuare de la autovehiculele cu motorizare pe benzina. Cu trecerea timpului hidrocarburile retinute de catre catalizator fac imposibil functionarea autovehiculului, fiind necesara o curatare a sa. Aici intervine 5FAP care are tehnologia necesara – singura dealtfel de pe piata din Romania – pentru curatarea catalizatoarelor autovehiculelor cu motorizare pe benzina.
Pentru curatarea catalizatoarelor autovehiculelor cu motorizare pe benzina 5FAP ofera garantie de 6 luni.